De Citit : Editoriale

Am trecut pe masina viitorului

| 01 aprilie

Masinile, cu cat sunt mai recente, cu atat sunt mai frumoase. Asta nu inseamna ca-ti sunt si din ce in ce mai utile.

Bord pe mijloc, volan care nu se rasuceste, toate literele de la A la S trecute la tehnologii de siguranta, cele mai cool culori, inclusiv toate nuantele de maron, faruri cu leduri de jur imprejur, stopuri sinuoase, ecrane care iti apar pe parbriz, etc. Ca design si tehnologie, masinile arata tot mai brici. Pe de alta parte, orasul asta in care oamenii se lupta din masini, cu masini si pentru masini, are nevoie de alt design, de altfel de tehnologii, de alte culori si briz-brizuri. Masina ideala de Bucuresti trebuie sa fie asa: – culoarea – gri, cu dungi colorate. Asa trebuie sa arate, pentru ca asa arata Bucurestiul. Trebuie sa fie discreta, dar vesela.
– forma – piramidala, cu scari. Dacia 1100 era un punct bun de pornire pentru ca era facuta deja din trei trepte. Masinile viitorului din Capitala trebuie sa aiba macar sase, plus o rampa lina pentru carucioarele si batranii care nu pot pasi peste ele atunci cand sunt parcate pe trotuar. Daca toate masinile din Bucuresti ar fi piramide cu scari, pietonii ar avea fundurile mult mai tari.
– tehnologii – posibilitatea ca masina sa poata sui singura peste alta masina, parcandu-se peste ea fara sa o zgarie. Asta ar fi deosebit de util in cazul in care proprietarul are doua autovehicole si nu vrea sa ocupe doua locuri de parcare ci doar unul jumate. Anvelopele vor fi situate la extremitatile masinii pentru a o proteja in timpul mersului. Pompa de bicicleta externa, pentru ciclistii care au nevoie de aer. – briz-brizuri – benzi de leduri pe toate marginile masinii, atat pentru soselele cetoase cat si pentru sfintele sarbatori de iarna cand poti sa-ti aprinzi masina in parcare.