De Citit : Editoriale

Incep pregatirile de Pasti

| 10 noiembrie

Craciun si marketing

In decembrie, ma voi purta frumos si voi fi foarte intelegator cu toti vanzatorii din super si hipermarketuri. Ar merita deco­rati, declarati eroi: credeti ca e usor sa iti sune in urechi zece ore pe zi, timp de sap­tamani, colinde tanguitoare sau, din con­tra, de o veselie infantila? In septembrie anul acesta, un magazin de pe eleganta Vaci Utca din Budapesta vindea deja decoratii de Craciun. Amplasat langa usa, un Mos cu sacul plin invita trecatorii sa intre iar in vitrina niste ursi de Polul Nord se agitau mecanic. Inauntru, evident, Jingel Bells, globulete si o multime de tu­risti care cumparau.
Saptamana trecuta, la Londra, am vazut acelasi decor si la somptuosul Harrods. Desi frunzele abia incepusera sa se desprinda lenes din copaci, ghirlandele si beteala aparusera. Plus o multime de marfuri de pus sub brad. In ultimii ani, lucrurile frumoase din viata noastra se dilueaza in viteza. Cum poti sa mai traiesti asteptarea plina de promisiuni a Craciunului daca esti indopat cu beteala, globuri si colinde cu mult timp inainte de Ajun? Cand in sfarsit sarbatoarea vine, esti cam satul. Ai consumat-o inainte de a veni, ai cam obosit, astepti Anul nou, revelionul, sa treaca si astea si sa se stinga beculetele colorate. Acelasi lucru se intampla si cu comunicarea. (Lasam pe altadata discutia despre titulatura de „friends“ a contactelor noastre de pe Facebook, absolut ridicola). "Vorbim“ de dimineata pana seara pe YM, mail, retele sociale si cand ne intal­nim fata in fata cu persoane cunoscute, traim de multe ori un moment de stanjeneala: ne-am spus cam totul din tastatura iar abilitatile noastre de a comunica prin viu grai, fata in fata, s-au cam tocit din lipsa de utilizare. Intorcandu-ma la Craciun, propun entuziastilor oameni de marketing ca pregatirile de Pasti sa inceapa de pe acum. Macar sa stim o treaba.